Program "Dobry Start" - ZUS
Od 1 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął przyjmowanie wniosków o wypłatę jednorazowego wsparcia dla ucznia na rok szkolny 2024/2025 w kwocie 300,00 zł – Program „Dobry Start”.
Świadczenie nakierowane na wsparcie rodziny w kwestii zakupu wyprawkę szkolną dziecka. Świadczenie jest przyznawane bez względu na dochód rodziny.
Otrzymać świadczenie „Dobry start” można raz w roku, jeśli osoba ubiegająca się jest rodzicem lub opiekunem ucznia:
• w wieku do 20 lat,
• w wieku do 24 lat – w przypadku ucznia z niepełnosprawnością.
Wniosek o wypłacie świadczenia można złożyć tylko elektronicznie w okresie od dnia 1 lipca 2024 r. do 30 listopada 2024 r. za pośrednictwem:
1. Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS;
2. aplikacji moblinej mZUS – opcja dla rodziców lub opiekunów, jeśli mają numer PESEL;
3. portalu Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) – opcja dla rodziców lub opiekunów, jeśli mają numer PESEL;
4. bankowości elektronicznej, jeśli bank ma taką usługę – opcja dla rodziców lub opiekunów, jeśli mają numer PESEL.
Świadczenie z programu „Dobry Start” jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji.
WAŻNE!!! Świadczenie jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Więcej na stronie internetowej ZUS - https://www.zus.pl/ lub https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start