Centrum Usług Społecznych w Szydłowie

Nowe stanowiska pracy w Centrum Usług Społecznych



Organizator Usług Społecznych kieruje Zespołem do spraw organizowania usług społecznych
(w skład zespołu wchodzą, organizator usług społecznych oraz koordynatorzy indywidualnych planów usług społecznych). 

Do najważniejszych zadań Organizatora Usług Społecznych w Centrum Usług Społecznych w Stawiskach należy: 

  • organizowanie usług społecznych realizowanych przez centrum, 
  • prowadzenie na bieżąco rozeznania potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie organizowania usług społecznych oraz potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie organizowania usług społecznych, 
  • podejmowanie działań w celu rozwijania oraz koordynacji lokalnego systemu usług społecznych (w tym nawiązywanie współpracy z organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i podmiotami), 
  • opracowywanie standardów jakości usług społecznych określonych w programie usług społecznych.


Koordynator Indywidualnych Planów Usług Społecznych
to osoba, z którą będziecie mieli bezpośredni kontakt, gdy będziecie chcieli skorzystać z usług oferowanych przez Centrum Usług Społecznych (CUS).

Jego główne zadania to:

  • Przygotowanie Indywidualnego Planu Usług Społecznych: Po rozmowie z Wami, Koordynator przygotuje plan, który będzie zawierał zgłoszone przez Was potrzeby. Plan ten jest zazwyczaj ustalany na minimum 3 miesiące i obejmuje co najmniej 3 usługi. Możliwe jest skorzystanie z mniejszej liczby usług, w takim przypadku plan nie zostanie spisany.
  • Doradztwo i Informacja: Koordynator podpowie, gdzie można zapytać o usługę, której nie oferuje CUS.
  • Zapewnienie Wysokiej Jakości Usług: Zadba o to, aby realizacja usług, z których korzystacie, była na jak najwyższym poziomie.
  • Zbieranie Opinii: Na zakończenie realizacji planu bądź usługi, Koordynator zapyta Was o opinię na ich temat, aby w przyszłości lepiej odpowiadać na Wasze potrzeby.

 

Organizator społeczności lokalnej jest łącznikiem pomiędzy mieszkańcami a grupami mieszkańców, pomiędzy mieszkańcami a organizacjami oraz władzami. Organizator społeczności lokalnych stymuluje i wspiera obywateli, instytucje samorządowe oraz organizacje w rozwiązywaniu problemów społecznych w określonych dzielnicach, miastach lub na określonych terenach. Jego celem jest wzmacnianie inicjatyw obywateli, ich współdziałanie oraz nawiązywanie współpracy obywateli z instytucjami lub partnerami.

Do zadań organizatora społeczności lokalnej należy w szczególności: 

  • prowadzenie na bieżąco rozeznania: 
    a) potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających,
    b) potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających;
  • opracowywanie, w oparciu o wnioski wynikające z rozeznania potrzeb i potencjału wspólnoty samorządowej w zakresie działań wspierających, planu organizowania społeczności lokalnej i jego aktualizacji oraz realizacja tego planu;
  • podejmowanie działań w celu aktywizacji wspólnoty samorządowej, w szczególności organizowanie działań wspierających;
  • inicjowanie innych niż określone w pkt 3 działań zmierzających do wzmocnienia więzi społecznych i integracji wspólnoty samorządowej;
  • współpraca z podmiotami prowadzącymi na obszarze działania centrum animację lokalną lub inne formy pracy środowiskowej.

 

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności